Thursday, November 1, 2012

studi di penghujung waktu...hehe


Assalamualaikum..
Huhu..dah lama tidak meng’update’ belog ini..Kesibukan yang dibuat-buat telah melanda diri..
Tambah pulak tengah final exam…so, no wonder la kalau takde masa nak berblogging kan…hee..

STUDY WEEK DI RUMAH...memang SERONOK...100% diakui...sem depan nak buat cam ni lagi...hahaha
Kononnya study..tapi sebenarnye STUDO yang lebih kot..dan jugak STADYTV…(study smbil tengok TV..hik3)
Padahnya, saya terpaksa kerja lebih masa di saat-saat genting…baca short notes, and juz do some questions...oyeahhh!!!..DRILL itu perlu...
yang penting, usaha tetap perlu ada walaupun di saat “last minute”…hehe..

Sememangnya saya mengalami banyak tiga dugaan yang sangat hebat semasa STUDY WEEK…huk3,da nak termuntah hijau rasanya...
1)    Raya mood…ohhhhhh, tersangatlah tidak gembira…di kala semua family bersuka ria, saya terpaksa pulang awal ke IPG terchentaaa…ohhhh, sedisssss….
2)   Kesukaran untuk fokus dalam masa yang lama…Masalah ini memang sukar di atasi..Mungkin sebab saya lebih berminat dengan nombor-nombor, so huruf-huruf ini kurang menjadi tarikan…Tambah pulak ketiga-tiga paper kali ni, memang perlukan membaca…Maka, kesudahannya, saya telah tambahkan masa tidur dalam jadual studi…Ohhhh…ZZzzzzzz
3)   Kesukaran untuk ikut jadual study…huhu, yang ni memang selalu dihadapi setiap kali menjelang exam…Jadual study sentiasa ada tapi pelaksanaan hampehhh…hik3..

And now…one paper left…smoga ianya dipermudahkan…InsyaAllah..
Mekaseh buat ma n abah yang kerap call and bagi semangat…Sebelum dan selepas abes exam, pasti dowg akan call…and the latest, baru je sekejap tadi abah call lagi…: )
Suke sangatttttt….

Dan sekarang adalah masa untuk menghitung hari-hari yang mana cuti sekolah bakal bermula…memang itu saat yang ditunggu-tunggu oleh semua yang bergelar para guru pelatih IPG…kan2?

Selepas itu akan bermulalah hidup saya sebagai sang puteri di rumah sendiri..hik3..
rehat dan goyang kaki? Oh,tidakk..saya ada agenda saya sendiri untuk isi masa itu…hehehe..

MTE3112…

Apsal tetiba plak muncul MTE3112?
Alamakkkk…dia dah datang walaupun tidak diseru…
Tu tandanya saya terpaksa tutup lappy ini dan menghadap buku MTE3112…
Amalan Pentaksiran Dalam Matematik…
Terpaksa untuk suka subjek ini demi pensyarah yang dikagumi… : )
insyaAllah, saya akan buat yang terbaik…(Isnin, 5 Nov 2012 bersamaan 20 Zulhijjah 1433H, 8.30 pagi di Dewan Al-Farabi)

Ok..babai semua..sampai berjumpa lagi…
Cik MTE3112 sudah mula menjeling-jeling minta saya membeleknya pulakk…heee..



"Rabbi yassir wala tu 'assir, rabbi tammim bil khoir"

Maksudnya:-
Ya Tuhan, permudahkanlah urusanku, permudahkanlah jangan disulitkan"
~Amin ya Rabbal a'lamin~


Sticky Notes:
Good Luck to everybody...n Good Luck to myself…hee



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...