Monday, October 31, 2011

100



1 0 0.
itulah nombor yg akan di-survey untuk entry kali ini. jom kita baca apa yg diperkatakan oleh mereka-mereka.



************************


makhluk 1: pemilik kereta ae80.
"bagi saya, no 100 sangat sesuai kalau buat no plat. kenapa? senang ingat, tersusun, cantik (itu subjektif). tapi bahaya gak sebab kalau dah kena mark, memang mudah nak kantoi. nak2 no yg mudah hafal camtu. heh."



makhluk 2: mat racer & mat rempit.
"ohh 100 ni memang gua perlu sangat masa nak race, rempit. lebih lagi bagus. penting nak menang & nak lari dari polis. haha." (jgn tiru aksi ini! -_-')




makhluk 3: adam & hawa.
"u tanye i sanggup ke tak tunggu u 100 tahun lagi? bukan setakat 100 taw, 1000 tahun pun i sanggup. u tak percaya kan i ke? i cinta kat u 100% taw. sumpah! kalau u tak caya, i sedih taw." (perghhh sumpah aku nak muntah. geli semacam je aku masa survey makhluk ni. sayang tu biarlah kena dengan caranya. yg penting percaya! btw dia masih lagi dalam topik. hah.)




makhluk 4: student yg tak pernah tak power.
"target saya takkan & tak pernah berubah! 100 dalam exam. saya mesti dapat. well, saya pun 100% kehadiran. memang tak salah kalau member gelarkan saya mat 100. hehe." (mungkin 1 lagi dia tertinggal: 100% skema. hak3)




makhluk 5: cristiano ronaldo.
"saya dengan muka berlagak yg melampau akan buru misi gol ke 100 untuk Real Madrid. saya perlu untuk mengembangkan lagi levep berlagak saya ni. setakat messi tu saya tak gentar langsung. haha." (mak aii berlagak noo. geram aku.)




makhluk 6: tok imam masjid.
"insya-Allah saya akan istiqamah membaca 100 ayat al quran setiap hari. paling kurang pun saya akan baca 10 ayat kerana hadis nabi ada mengatakan dengan 10 ayat kita tidak akan termasuk golongan yg lalai. lagi bagus kalau 100 ayat. dan saya yakin 100% dengan janji Allah."

:::: Hadis yg diriwayatkan oleh Abu Hurairah - Sesiapa yang memelihara sembahyang fardu tidak termasuk dalam golongan yang lalai dan sesiapa yang membaca 100 ayat pada satu malam dimasukkan ke dalam golongan yang taat. ::::





makhluk 7: axl's
"album terbaru kami ada memuatkan lagi berjudul Seratus Kali. kami percaya ia mampu memecahkan pasaran dunia. kami hebat selamanya. yeahhh." (berkobar-kobar semangat tu. layannn je la. heh. jom try dengar lagu mamat ni. klik link ni: Axl's - Seratus Kali)





makhluk 8: penconteng random typewriter.
"agak excited dengan 100 ni sebab entri blog ni dah sampai 100 post. wah kemain lagi. tak sangka serajin ni tulis blog. indahnya kalau rajin tu ada untuk study. lagi indah kalau ada award khas. cehh macam la orang lain tak sampai 100 entri. haha sembang. :P"





**********************

jadi sekian saja lah survey kita untuk kali ini. walau apa pun makna 100 untuk kita, seelok-eloknya ambil lah yg molek2 aje. kurangkan kemalasan, tingkatkan prestasi kerajinan. mood exam. (sighh)



2 comments:

miss oat said...

bg sy 100 ni lgi bes klu ad owg blnja wt shoping2...har3...

miss oat said...

100...
sy bdak math..so,bab2 angka ni sy mmg minat..xkisah la angka bpe pn..har3..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...