Saturday, January 15, 2011

~keTawa unTuk siHat~

:: (^_^) ::


....SMIlE....


Jom ketawa…haa, percaya x kalau saya cakap ketawa ni satu terapi…Bukan setakat terapi tapi terapi terbaek…xpercaya???betullah… ni satu fakta yang harus awak percaya taw…Ketawa 100kali sehari bersamaan dengan 10minit berjoging…ni berita baek untuk sape2 yang malas kurang rajin nak exercise…Bila saya kata ketawa 100kali ni, jangan ingat 100kali ketawa selepas berhenti taw…Tapi, ha…ha…ha…tu dah dikira 3 taw…Faham???
Tapi jangan pulak ketawa melampau-lampau sampai mengilai-ngilai…Itu dah macam Pontianak atau ape2 yang sewaktu dengannya…Maksud saya ketawa sepatutnya kita sebagai manusia k…Ketawa melambangkan kita happy, senang hati dan berasa luar biasa…Bukan susah pun nk ketawa…tgk rancangan Raja lawak pun da bleh wt kita ketawa…Jangan pulak bila ada orang wt lawak, kite xda perasaan lansung nak gelak ketawa…Klu cam2, mesti ada something wrong somewhere…cepat2 la p check diri masing2 k..
Jadi kalau awak boleh ketawa bersama saya sekarang tandanya awak happy, bahagia dan luar biasa…Haa, tunggu apa lagi..ketawa laa…Menurut seorang pakar psikologi Jerman, Dr.Micheal Titze dalam kajiannya pernah berkata, secara purata mereka yang hidup pada tahun 1950-an ketawa selama 18minit sehari…Tapi kini kebanyakan kita hanya menghabiskan maksimum 6minit untuk ketawa setiap hari…Haaa,ni pun fakta taw..bukan rekaan saya semata2…
Berbanding orang dewasa, kanak-kanak mudah tersentuh dan ceria. Dalam sehari mereka boleh ketawa sehingga 400kali..Terkejut???xpercaya??? Padahal orang dewasa secara purata hanya ketawa selama 15kali…jauh bezanya kan??? Haa…mulai sekarang awak kena percaya k…
Orang yang xreti ketawa, xreti senyum, dan xreti nk hepykan diri, akan menyebabkan dua keadaan..
1)   Hatinya akan bertambah keras dan keras dan keras…
2)   Jiwanya akan semakin xbahagia, xbahagia dan xbahagia…
Nampak x effect dye???Jadi, jom ketawa dan ketawalah anda sebelum anda diketawakan…

k..dats all…ingat la pesanan penaja ye…jangan ketawa cam Pontianak..ketawalah versi manusia yang bersopan k…hee..(^_~)
...PEACE...


"Hati yang gembira boleh diwajahkan dengan wajah yang gembira tetapi wajah yang gembira tidak semestinya mempunyai hati yang gembira"







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...