Friday, January 7, 2011

LelaKi heNsem VS LeLaki xHenSem...

Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: woow, cool giler...
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: eh perasan bagus...

kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: nobody's perfect
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: memang.... muka pun macam
pecah rumah!


kalau lelaki handsome menolong perempuan yg
diganggu
perempuan akan cakap: wah.. machonya.. macam hero
filem!
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang
diganggu
Perempuan akan kata: entah2 kawan dia...

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: sepadan sangat...
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: mesti kena bomoh perempuan
tuh!


kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknya
meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok
saja luarannya)...

kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: perasaannya halus... penuh
kasih sayang
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: sesama keluarga memang harus
menyayangi...





kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: matching... hebat luar dalam
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: bang, bosnya mana?...

kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: pasti takut kalau2 gambarnya
tersebar
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: tak sanggup melihat hasilnya
ya?...


kalau lelaki handsome menuang air ke gelas
perempuan
perempuan akan cakap: ini barulah lelaki gentlemen
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas
perempuan
perempuan akan cakap: naluri pembantu, memang
begitu....

kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: let me be your shoulder to
cry on
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: kuat nangis!! lelaki ke bukan
ni?



Hmmm...kdg2, bila seseorang 2 x SEMPURNA,
ada je yang xkena kan...macam2 yang diperkatakan...


moral of dis entry :
---> neVer judge a book by its cover k...
---> Setiap oRang ada keLebihan maSing-maSing..



MutiaRa Kata
 .: Seseorang manusia itu akan disanjung kiranya dirinya dibekali dengan akhlak yang mulia, disulami dengan bunga-bunga keimanan dan dihiasi dengan cahaya ketaatan kepada Tuhan .:

6 comments:

cari kerja said...

assalamualaikum...saye rase jika lelaki hensem smua d kejar maka akan pupus lah lelaki tk hensem atau lelaki yg tak hensem harus jaga penampilan agar di kagumi dan di minati......bermaksud kehidupan dunia ini hanya memilih yg cantik seperti lukisan jika kita lukis tdk secantik yg kita mahu kita akan buang..kita hanya ciptaan ALLAH..ALLAH tdk akan mebuang ciptaan nya walau seburuk mn, ingat lah kita smua teda yg smpuna walau pun lelaki hensem td mest ada keburukan nya....... k

iL@_nFch... said...

yup..btol2...never judge a book by it cover...
kte sume adalah sebaik2 kejadian...sebenrnye xda yg hensem n yg xhensem kt dunia ni...apa yang penting bersyukur dengan diri sendiri...

fnaMaya said...

zasss !! tersedar dr mimpi yg panjang ..
tiada manusia yg sempurna di ats
muka bumi nihh ...

iL@_nFch... said...

fnaMaya: no one is perfect...tp xsalah klu kte cuba jadi yang terbaek dlm hidup...hidup hanya sekali je kan...be the best among the best...hee

fnaMaya said...

haaaa !! betoii la tuhh ..
mmg kiter x sempurna tp kite bleyh jd yglbeyh baik ann ?? weee ~~ =D

iL@_nFch... said...

erm..stuju ngn fna...hee..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...